سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از طلاب و روحانیون قم:
استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد.
خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسی فتوا داده است که تلاش صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به خاطر اینکه مورد سوءظن قدرتهای بزرگ است مشروع نیست اما ما می‌گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوءظن دارد.

گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------
ادامه مطلب...

::: جمعه 89/7/30 ::: ساعت 8:26 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر
خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت:
تمام اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه التزام به نهاد و جایگاه ولایت فقیه که رکن
رکین نظام جمهوری اسلامی است را بر خود وظیفه می‌دانند.


  گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب و روحانیون با مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره)‌ حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به محضر مقام معظم رهبری اظهار داشت: امیدوارم این سفر چون سفرهای قبل موجب فروغ بیشتر حوزه‌های علمیه و ارتقا و باروری بیشتر آنها باشد.

وی افزود: افتخار همیشگی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم این بوده و هست که خاستگاه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و هستند.
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: اساتید و طلاب همواره با بصیرت کامل پیشتاز و پرچم‌دار این نظام مقدس که یادگار ملجا و عارف بزرگ عصر امام خمینی(ره) است، هستند.
وی تصریح کرد: تمام اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه التزام به نهاد و جایگاه ولایت فقیه که رکن رکین نظام جمهوری اسلامی است، پشتیبانی و حفظ آن، رصد جریانات و توطئه‌هایی که ضد این نهاد مقدس صورت می‌گیرد، خنثی‌سازی آنها و پاسخگویی به شبهات را بر خود وظیفه می‌دانند.
آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: امروز مفتخریم که عرض کنیم در سایه رهنمودهای بصیرت‌افزا روشنگرانه شما حوزه‌های علمیه درک عمیقی از ظرفیت عظیم خود و پشتوانه‌های معنوی آن پیدا کرده‌اند و به خوبی به وظیفه خود در تمدن‌سازی اسلامی و دفاع از نظام اسلامی واقف هستند.
وی با بیان اینکه هنوز هم حوزه‌ها با اهداف اصلی فاصله دارند، اضافه کرد: با این حال به مدد مقام معظم رهبری گام‌های بلندی در راستای ارتقا و تحول حوزه و ترسیم جایگاه مطلوب و حرکت به سمت آن برداشته شده است.

::: جمعه 89/7/30 ::: ساعت 7:38 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر
سردادن شعار "مرجع تقلید ما؛ رساله رساله " از سوی فضلا و طلاب قمی


مرجع تقلید ما ، رساله رساله


 گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم در دیدار صبح امروز با مقام معظم رهبری شعار «مرجع تقلید ما رساله رساله» سردادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هزاران نفر از اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره)‌ حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

شوق طلاب برای دیدار مقام معظم رهبری به طوری بود که از ساعات ابتدایی صبح امروز سیل عظیم جمعیت از ابتدای خیابان بهار تا پشت درب‌های ورودی شبستان امام خمینی (ره) محل سخنرانی مقام معظم رهبری تجمع کرده بودند.
بالاخره در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح انتظار به پایان رسید و مقام معظم رهبری وارد شبستان امام خمینی (ره) در جمع طلاب و روحانیون شدند.
همچنین با ورود ایشان به محل سخنرانی شعارهای «الله‌اکبر»، «جان ما بادا فدایت»، «مرجع تقلید ما رساله رساله» در محل سخنرانی ایشان طنین‌انداز شد.
طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در حاشیه این دیدار با مقام معظم رهبری با امضای طوماری خواستار انتشار رساله ایشان شدند.


::: جمعه 89/7/30 ::: ساعت 7:24 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، شب جمعه 29 مهر ماه ، سرزده، به دیدار سه خانواده شهید در قم رفتند و در جمع پرعطوفت هر یک از آنان، از صبر و استقامت بازماندگان شهدای دلاور و مظلوم قم تجلیل کردند.



::: جمعه 89/7/30 ::: ساعت 7:21 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر
نامه دختر بچه فلسطینی به باشگاه آرسنال +عکس
               
یک دختر 7 ساله فلسطینی با ارسال نامه ای به باشگاه فوتبال آرسنال، از مدیران این باشگاه انگلیسی خواست دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارند.
به گزارش مشرق، سایت تحریم جهانی اسراییل چندی پیس با انتشار تصویر نامه یک دختر بچه 7 ساله فلسطینی به باشگاه فوتبال آرسنال، از مدیران این باشگاه انگلیسی خواست تا دست از حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی بر دارد.
بنا بر این گزارش " فاطمه ضحی " دختر هفت ساله در نامه خود خطاب به سران باشگاه آرسنال به خط انگلیسی دست و پا شکسته‌ای آورده است: " اسراییل کودکانی را که در حال بازی فوتبال هستند می‌کشد... چرا شما به اسراییل کمک می‌کنید..؟ من هرگز تیم آرسنال را دوست ندارم... ".
این دختر بچه فلسطینی در پایان نامه خود جمله " آرسنال بهترین است " را نوشته و آنگاه بر روی آن خط کشیده است تا به این ترتیب مخالفت خود را نه تنها با این تیم باشگاهی انگلیس، بلکه با همه موسسات حامی رژیم صهیونیستی اعلام کند.
گفتنی است دختر بچه‌ فلسطینی هرگز پاسخی از باشگاه آرسنال دریافت نکرد.





::: جمعه 89/6/12 ::: ساعت 3:25 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام نوپای اسلامی فزونی گرفت. یکی از این توطئه‌ها ، تجهیز و تقویت گروهک ها و جریانات ضد انقلاب بود . این گروهک های منحرف که با سوءاستفاده از موقعیت در اوایل انقلاب به جمع‌آوری و دزدی و غارت سلاح و مهمات پرداخته بودند، شروع به بمب‌گذاری در گوشه و کنار کشور و ترور روحانیون مبارز و انقلابی و حتی مردم عادی نمودند و شخصیت های ارزشمندی را به شهادت رساندند.
یکی از این گروهکها،‌ گروهک ضاله فرقان بود که با اندیشه التقاطی و منحرف خود در ترور شخصیتهای ارزشمند نظام قدم پیش نهاد. از جمله اشخاص ترور شده توسط این گروه می‌توان به سپهبد قرنی، شهید مطهری، شهید حاج مهدی عراقی، آیت‌ا... قاضی طباطبایی و استاد مفتح اشاره کرد.
در روز 6 تیر ماه 1360، ‌حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای که نمایندگی امام در شورای عالی دفاع و نیز امامت جمعه تهران را بر عهده داشتند در مسجد ابوذر تهران جهت پاسخ به پرسشهای مردم پشت تریبون قرار گرفتند، اما انفجار ضبط صوت بمب‌گذاری شده باعث شد از سمت راست بدن مورد اصابت ترکشها قرار گرفتند. روی قسمتی از ضبط صوت که در محل انفجار افتاده بود عبارت «هدیه گروه فرقان»‌ که با ماژیک نوشته شده بود به چشم می‌خورد. پس از انفجار، ایشان به بیمارستان منتقل شدند و مورد عمل جراحی قرار گرفتند . اراده خدا بر این تعلق گرفته بود که ایشان برای آینده نظام حفظ شوند و به عنوان افتخار جانبازان در خیل جانبازان انقلاب اسلامی قرار گرفتند.
حضرت امام خمینی در پیامی به مناسبت سوء قصد نافرجام به ایشان فرمودند: «‌خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر کردند .... اینان به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد ، در گوش مسلمین جهان طنین انداز است .... من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند متعال سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم ».


منبع:
مرکز اسناد انقلاب اسلامی



::: جمعه 89/5/15 ::: ساعت 12:7 صبح :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر

آزاده اسدنژاد دانش آموز گلستانی چندی پیش برنده مدال طلای جشنواره مخترعین کشور کره جنوبی به همراه دو تن از دوستان خود شد.

اختراع این دانش آموز که به کمک دو تن دیگر از دوستان دانش آموزخود به ثبت رسانده است نوعی آسفالت است که وظیفه جذب گازهای سمی و تولید اکسیژن و هوای پاک را برعهده دارد.

اسد نژاد در زمینه حضور خود درجشنواره مخترعین کره جنوبی به برنا گفت: خوشحالم که توانستم در این جشنواره با یاری خداوند از میان 600 مخترع از 50 کشور مدال طلا را به همراه دو ایرانی دیگر کسب کنم و پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآورم و نماینده خوبی برای ایران باشم.

وی همچنین در خصوص مراسم اهدای جوایز گفت: در مراسم اهداء جوائز رئیس جمهور کره که توزیع مدال طلا را برعهده داشت خواست به من دست بدهد که من از دست دادن خودداری کردم که این مساله بسیار مورد توجه خبرگزاری ها قرار گرفت.

وی در تشریح این ماجرا می گوید: 

روز اهدای جوایز که مصادف با عید غدیر بود، هیچ امیدی نداشتم بین این همه آدم دست بالا، جایزه ویژه را دریافت کنم وقتی صدایم کردند اصلا باورم نمی شد. آن لحظه جمله ای از امام سجاد در ذهنم آمد؛ خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی را دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری، من چون تویی دارم و تو چون خود نداری. وقتی خواستم بروم جایزه ام را دریافت کنم، از خدا خواستم که ظرفیت همچین موفقیتی را به من بدهد. زمانی که رییس جمهور کره دستش را دراز کرد که به من دست بدهد، شاید شعار گونه باشد، اما حضرت فاطمه در ذهنم آمد که جلوی یک نابینا خودش را پوشاند. من آن لحظه تنها ادای احترام کردم، اما دست ندادم. بعد از مراسم از ایشان معذرت خواهی کردم و گفتم این اعتقاد قلبی من بود. من نمی توانستم خیلی راحت از اعتقاداتم بگذرم.

 



::: جمعه 88/12/21 ::: ساعت 12:50 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر

بنا بر اسناد موجود از آثار منتشر شده در این فرهنگستان طی دوره 11 ساله ریاست موسوی، می توان به فصلنامه خیال، ویژه‌نامه‌های نقش خیال، طرح خیال، نوای خیال،‌ سایه خیال، تصویر خیال، تندیس خیال، معراج خیال، اقلیم خیال، جوانه خیال، آوای خیال، صور خیال، فصلنامه خیال شرقی، ماهنامه آیینه خیال و... اشاره داشت.

 هم چنین "عکس رویان، خیال عارفان"، "فراسوی ایمان، هنر مدرن و تخیل مذهبی"،‌ "صور خیال در شعر سبک اصفهانی"، "مقالات اولین هم‌اندیشی تخیل هنری"، "خیال ایرانی"، "بهزاد در خاطر و خیال من"،‌ "متافیزیک خیال در گلشن راز شبستری"، "خلیل و خیال، یادنامه استاد خلیل درودچی"، "دیالکتیک برون و درون و پدیدار شناسی خیال"‌ نیز عنوان برخی از کتب منتشر شده توسط فرهنگستان هنر در دوره مذکور است و این در حالی است که همایش های هم‌اندیشی تخیل هنری (8/10/87)، اولین هم‌اندیشی تخیل هنری (8/7/83)، دومین هم‌اندیشی تخیل هنری (23/8/84)، سومین هم‌اندیشی تخیل هنری (15/8/85)، هم‌اندیشی تخیل و مهاجرت (8/10/87)، نمایشگاه تجلی عاشورا در آیینه خیال (10/12/84)، نمایشگاه خیال ایرانی (17/2/84)، نمایشگاه بهزاد در خاطر و خیال من (23/9/82)، نمایشگاه و کارگاه تخصصی "حماسه خرمشهر به روایت نقاشان خیالی‌ساز" (7/3/87) و... از سوی این فرهنگستان در دوره ریاست موسوی برپا شده است.

منبع:رجانیوز ( برگزیده ی سایتهای خبری در مبارزه با جنگ نرم)



::: جمعه 88/12/14 ::: ساعت 9:57 صبح :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر

دستگیری عبد المالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی با فرود اضطراری یک هواپیمای خارجی مسیر دبی ـ قرقیزستان در یکی از نقاط جنوبی کشور ، چنان باعث حیرت رسانه ها و محافل غربی و صهیونیستی شد که حمایت های تبلیغاتی قبلی خود از وی را از یاد بردند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس از سوابق کودک ربایی این شرور جنایتکار سخن گفت و خبرگزاری انگلیسی رویترز چاره ای نداشت جز آن که اعلام ایران درباره پشتیبانی آمریکا از عبد المالک را منعکس کند.

این در حالی است که مجری صدای آمریکا چندی پیش در مصاحبه با این شرور ، وی را « رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران » معرفی کرد و به او گفته بود : « ما خیلی با تو احساس همبستگی می کنیم. »

رادیو فردا و شبکه العربیه از دیگر شبکه هایی بودند که به طور دائم نقش روابط عمومی گروهک ریگی را ایفا میکردند. العربیه دیروز مدعی شد پاکستان ریگی را به ایران تحویل داده است. روز گذشته وزیر اطلاعات عکسی را به خبرگزاران ارائه کرد که حضور عبد المالک در مقر نیروهای آمریکایی در 24 ساعت قبل از بازداشت را نشان میداد.

حجت الاسلام مصلحی همچنین با نشان دادن کارت شناسایی ریگی که در پاکستان توسط نیروهای آمریکا تهیه شده بود همچنین گذرنامه افغانی و نیز ویزای دبی که آمریکایی ها برای تسهیل رفت و آمدهای این تروریست و انجام مذاکرات به منظور هماهنگ سازی فعالیت تروریستی وی تهیه کرده بودند ، گفت : ریگی با برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز کار میکرده. و سفرهایی به این کشورها داشته است.

حتی فرمانده ناتو در افغانستان در دیداری با عبدالمالک ریگی نسبت به ایده ایجاد بلوچستان بزرگ از خود علاقه نشان داده است. تقاضای مقامات آمریکایی از ریگی برای اقدامات تروریستی علیه مقامات ایرانی از دیگر اخباری بود که وزیر اطلاعات فاش کرد. و پیش بینی کرد که ارائه این اسناد به عبد المالک اعترافات خوبی را ازسوی وی به دنبال داشته باشد که برای رسوایی امریکا و اروپا منشاء اثر است.



::: پنج شنبه 88/12/6 ::: ساعت 7:8 عصر :::   توسط بصیرت 
نظرات شما: نظر

پیش‌بینی شهید شوشتری در خصوص قریب الوقوع بودن دستگیری شرور عبدالمالک ریگی و انهدام تشکیلات تروریستی وی در حالی به واقعیت پیوست که طراحی چند لایه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در این پروژه مهم امنیتی، حاکی از اشراف فوق‌العاده اطلاعاتی ایران حتی در خارج از مرزهای خود است.

به گزارش رجانیوز، شهید نورعلی شوشتری چند روز قبل از شهادتش که در جریان آخرین تحرک تروریستی گروهک ریگی در پیشین سیستان‌وبلوچستان رخ داد، گفته بود امیدوارم با شهادت من، مشکلات مردم سیستان‌وبلوچستان حل شود.

شهید شوشتری برای برقرای امنیت و وحدت در استان سیستان و بلوچستان معتقد بود به جای رجوع به طبقه خواص آلوده به تفکرات افراطی سلفی، قاچاق مواد مخدر و جریان‌های قدرت‌طلب که خطوط سیاسی خود را از تفکرات سلفی پاکستان و عربستان سعودی می‌گیرند، باید به عامه مردم اهل سنت رجوع کرد.

وی امنیت مرزهای جنوب شرقی را به خود مردم واگذار می‌کرد و معتقد بود که عامه مردم اهل سنت تا آخر با انقلاب هستند و این را بارها ثابت کرده اند.

گزارش‌ها حاکی است در دستگیری سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور نیز همین نگاه و اطلاعاتی که از سوی طوایف اهل سنت در مرزهای ایران، پاکستان و افغانستان به نیروهای امنیتی داده شده بود، نقش عمده‌ای در کشف محل اختفا، شناسایی و برنامه‌های ریگی داشته است.

در عین حال، آنچه که به‌عنوان یک برگ برنده برای وزارت اطلاعات ایران موجب تعجب سرویس‌های امنیتی کشورهای منطقه شده است،‌ طراحی چندلایه شناسایی و تعقیب و مراقبت ریگی در خارج از ایران و دستگیری او بدون هرگونه خسارت و درگیری به‌صورت زنده بوده است.

این در حالی است که براساس اسناد و تصاویری که وزیر اطلاعات در نشست خبری خود امروز ارائه کرد، روشن شد ردّ ریگی از چندی قبل زده شده بود و نیروهای امنیتی ایران بدون شتابزدگی عملیات دستگیری وی را در حوزه امنیت خارجی با ظرافت ویژه‌ای پی‌ریزی کرده‌اند.

همچنین نمایش تصاویری از این شرور شرق کشور توسط وزیر اطلاعات که این عکس‌ها مربوط به صبح روز دوشنبه بود و بنا به گفته حجت‌الاسلام مصلحی حضور وی در یکی از کمپ‌های نیروهای امریکایی در افغانستان را نشان می‌داد، برگ دیگری از اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی در خارج از مرزهای ایران را نشان داد.

وزیر اطلاعات اعلام کرده است که ریگی در فضای ایران دستگیر شد. با این حال، اخبار موثق حاکی است که شرور ریگی پس از حضور در یکی از کمپ‌های امریکا به دوبی سفر می‌کند و با تعدادی از عوامل سیا نیز در این شهر دیدار می‌کند.

وی پس از آن، با به همراه داشتن گذرنامه جعلی قصد سفر به یک پایگاه نیروهای امریکایی در قرقیزستان را داشت که نیروهای امنیتی ایران با توقف هواپیمای حامل وی در ایران، این شرور را در حالی که خود او در بهت ناشی از شناسایی‌اش قرار داشت، دستگیر کردند.

خروج ریگی از مرکز امارات با گذرنامه جعلی نیز در حالی رخ داد که هفته گذشته نیز 11 تن از اعضای جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی با گذرنامه‌های جعلی اروپایی، المحبوح عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را ترور کردند.



::: چهارشنبه 88/12/5 ::: ساعت 4:22 عصر :::   توسط زمانی 
نظرات شما: نظر
   1   2      >